vrijdag 9 juli 2010

Weer op weg!


Toch wel lekker; een paar dagen verplicht later op pad.
Op ons dooie akkertje alle spullen bij elkaar gezocht en dus weer de bus tot de nok toe vol. Die klotekast staat er nu ook echt in. Eus zoekt maar een paar Mollanese cowboys om hem eruit te halen, ik ben nog niet genezen van het erin sjouwen.
De aanhanger nu eens degelijk aangepakt. Nieuw remsysteem, stuk eraan gelast om te zorgen dat de eend er deze keer niet afpleu.... en zelfs nog een likkie verf, het oog wil tenslotte ook wat.
Die aanhanger stond nog wel bij broer op het erf, dus we moesten via Alphen naar Middelburg. Ook al geen punt.
Het hele treintje aan elkaar geknoopt en op pad.
Zat ik achter zo'n vrachtwagen, die vast ook naar Middelburg moest!!! Inhalen dus maar.
Ik voelde direct dat bus daar niet echt zin in had, maar hij deed het toch, omdat ik het zo lief vroeg, denk ik.
Elke keer als er een beetje harder gewerkt moest worden begon onze trouwe reus een beetje te bokken.
De laatste keer dat we dat hadden was de benzine pomp met pensioen aan het gaan. Die heb ik toen maar gelijk vervangen door een ultra-modern elektrisch exemplaar, dus dat kon het onmogelijk zijn.
Denkedenkedenkwatzouhettochzijn????
Mischien een beetje chagerijnig omdat ik hem de laatste tijd zo weinig gebruik?
Dat was ook direct het antwoord! Er zat nog maar een litertje of tien benzine in de tank, en ook nog van die goedkope luxemburgse rotzooi van een jaar oud. In Ooltgensplaat 45 liter verse Chateau Tannoil erin en op de achterste benen de Zeelandbrug over.
Heerlijk als het simpel is.
Morgen niet te laat op pad, we hebben meters te maken.

Geen opmerkingen: