donderdag 16 juli 2009

Bedankt Jan!

Vanmorgen kreeg ik om 9 uur een sms-je.
Dat geeft normaal niks. Mijn telefoon zegt: "biep", en ik word uren later wakker en heb vanalles gemist, of niet.
Nu hebben bij mij op mijn telefoon heel wat mensen een eigen ringtoontje, meestal in de vorm van een leuk liedje dat bij hen past. Pino heeft: "never be clever" van Herman, Eus "lucky" van Jason Mraz en Colby C. Mijn ouders de tune van de Flintsones en Finn die van Q en Q.
Mijn heerlijke collega Jim heeft, zoals dat in een goede werkrelatie hoort: "Vrienden voor het leven", u weet wel van wie.
Zo werd ik dus wakker.
Ben me daar zo de pleuris van geschrokken dat ik direct uit bed ben gesprongen en naar de bakker gerent voor een ontbijt op bed voor Eus en achter de laptop voor mij, want de schrik zat er nog goed in. Croissant naar binnen gespoeld met twee bakken koffie en de tuin in om water te geven. Nee, ik heb gelijk een heus irrigatiesysteem aangelegd met een geperforeerde slang die ik van mijn vader heb gekregen. Vervolgens samen met Eugenie de berg troep van het voorhuis naar beneden gesjouwd en alles op de goede plek opgeborgen.
Toen kreeg Eus pijn in haar buik. Dat doet ze zo om de vier weken en dan kan ze maar even beter gaan liggen.
Ik had nog steeds Jan Smit in mijn donder dus voor mij geen rust. Eus hing in de mat in de tuin, dus kon ik mooi het huis effe stofzuigen, inclusief de plafonds, want het bladdert vrolijk door.
Nog steeds de Volendamse ADHD. Dan maar een meterkast aanleggen om het brandgevaar nog verder in te dammen en gelijk deze vakantie de meter te laten verplaatsen zodat ik de kelderdeuren weer open kan breken en er een 2cv naar binnen kan. Of twee, of.....
Eus krabbelde weer een beetje overend, dus samen in de eend naar Faccinari voor wat installatiemateriaal en gereedschap. Niet alles gevonden en weer helemaal terug langs huis gescheurd naar Vaison voor de rest, wat benzine en boodschappen.
Thuis gekomen het laatste restje stress van me af geschreven en met een biertje erbij wordt het langzaam weer stil in mij. Mischien moet ik dat maar instellen als signaal voor ingekomen berichten. Of gewoon zo laten, want het schiet wel lekker op zo.

Geen opmerkingen: